środa, 23 marca 2016

Kartki wielkanocne


Do świąt kilka kroków.
Wszystkim bliskim  mi osobom składam życzenia
 głębokiego przeżycia Świąt Wielkiej Nocy.
Wyrażam to poprzez moje robótki, 
które zawierają moje uczucia i nastrój danej chwili.


Wielkanocny pacierz

Nie umiem być srebrnym aniołem
ni gorejącym krzakiem -
tyle zmartwychwstań już przeszło
a serce mam byle jakie.
Tyle procesji z dzwonami
tyle już Alleluja -
a moja świętość dziurawa
na ćwiartce włosa się buja.


Wiatr gra mi na kościach mych psalmy -
jak na koślawej fujarce -
żeby choć papież spojrzał na mnie
 - przez białe swe palce.

 

Żeby choć Matka Boska
przez chmur zabite wciąż deski 
-uśmiech mi Swój zesłała 
jak ptaszka we mgle niebieskiej.



I wiem, gdy łzę swoją trzymam
jak złoty kamyk z procy -
zrozumie mnie mały Baranek
z najcichszej Wielkiej Nocy.



Pyszczek położy na ręku -
sumienia wywróci podszewkę -
serca mego ocali
czerwoną chorągiewkę.

ks. Twardowski





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz